Ak ste sa pri prechádzaní našej webovej stránky dostali k záložke ASHTANGA A TEHOTENSTVO, je možné, že ste žena, ktorá je:

1 - momentálne tehotná alebo plánuje otehotnieť, s jogou nemá žiadne skúsenosti, ale počas tehotenstva by rada spravila niečo pre dobrý pocit seba a aj dieťatka

2 - ste praktikantka aštanga jogy na (ne)pravidelnej báze a zaujíma vás, čo sa s vašou praxou udeje ak otehotniete.

Nasledujúce riadky by sme radi venovali ženám, ktoré sa našli v týchto dvoch bodoch pre lepšiu orientáciu čo teda s tou aštangou v tehotenstve.

 

1 - SOM TEHOTNÁ, ALE JOGU SOM EŠTE NIKDY NECVIČILA, RESP. CVIČILA INÉ DRUHY JOGY, CVIČILA V DÁVNYCH ČASOCH A POD. MÔŽEM PRÍSŤ NA HODINU AŠTANGY?

Pre vás milé dámy ktoré ste sa našli v prvom z opísaných bodov, máme správu, ktorá zrejme nepoteší. Aštanga joga sa v žiadnom prípade nerovná gravid joge ani cvičeniu pre tehotné. Súčasťou tohto systému je princíp toho, že ak ste pred tehotenstvom nemali žiadnu prax a skúsenosti s aštanga jogou, toto fyzické cvičenie v momentálnom stave nebude pre vás vhodné. 

V prípade, že ale chcete niečo pre svoje telo spraviť, môžete si s našimi učiteľkami dohodnúť súkromnú hodinu jemnej terapeutickej gravid jogy alebo sa poobzerať po kurzoch gravid jogy či tehotenských cvičeniach, ktoré v Trnave určite nájdete v iných prevádzkach.

2 - SOM PRAKTIKANTKA AŠTANGA JOGY A MEDZIČASOM SOM OTEHOTNELA. ČO BUDE S MOJOU PRAXOU?

V prípade, že ste sa praxi aštanga jogy venovali aj pred otehotnením (myslí sa tým denná prax), je možné v praxi ďalej pokračovať bez obmedzenia, avšak pod dohľadom učiteľa, ktorý vám vysvetlí základné princípy praktizovania v tehotenstve. 

Ak ste nemali dennú prax, ale z času na čas ste sa venovali aštange, poznáte určitý úsek sekvencie a počas tehotenstva chcete udržať telo v zdravej forme prostredníctvom ásan, bude tak isto potrebné zájsť za svojím učiteľom a prehodnotiť s ním možnosti praxe počas nasledujúcich mesiacov. 

Všeobecne sa učí, že ak žena mala pravidelnú dennú prax pred otehotnením, nie je dôvod ju po otehotnení prerušiť, pozmeniť alebo ukončiť. Pre telo zvyknuté praktizovať na pravidelnej báze, by to bol dosť veľký deficit. Samozrejme naše telo je veľmi múdre, a ak ste sa naučili dennou praxou vnímať jeho rozpoloženie, jemné odtiene toho ako sa cítite a podľa toho si navoliť dĺžku a intenzitu dennej praxe, tak ani v tomto prípade nemusíte konať inak.

Aštangistky, ktoré si prešli tehotenstvom aj z pohľadu fyzickej praxe hovoria, že prvý trimester sa cítili inak, a ak na ne doliehala únava alebo tehotenské nevoľnosti, vedelo to samozrejme negatívne ovplyvniť dennú prax. Je úplne v poriadku, ak vynecháte pár dní, alebo pokojne aj prvý trimester, respektíve ak si svoju prax pod dohľadom svojho učiteľa modifikujete tak, aby vám bola príjemná. V ďalších dvoch trimestroch bude nasledovať tak isto prax ovplyvnená vaším momentálnym stavom a aj rastúcim bruškom, ktoré vie obmedziť niektoré asany. Nič to, buď sa vynechajú, modifikujú alebo nahradia inými.

Týmto textom nechceme dávať tehotným ženám návod ako praktizovať doma, aj keď je to na zodpovednosti každej ženy. Chceme hlavne odporučiť, aby ste sa aj keď vo veľmi skorom štádiu tehotenstva (keď sa o tom ešte nehovorí ;), nebáli prísť za nami ako svojimi učiteľmi s touto informáciou, aby sme vám mohli byť nápomocné a poradili čo teda s tou praxou robiť. Diskrétnosť je samozrejme u nás na prvom mieste. 

V prípade akýchkoľvek otázok nás kontaktujte na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript. alebo sa osobne zastavte. Želáme vám, nech je obdobie vášho tehotenstva príjemné a ak má joga pomôcť v príprave na zásadné zmeny vo vašom živote, nech sa tak udeje. Namaste.